Sektorkolejowy » Trwają prace przy łącznicy Czarnca – Włoszczowa Północ. Koszt inwestycji to ponad 40 mln złotych

Trwają prace przy łącznicy Czarnca – Włoszczowa Północ. Koszt inwestycji to ponad 40 mln złotych

pzez Adrian

Inwestycja mająca na celu zwiększenie atrakcyjności podróży koleją jest w trakcie realizacji. Ma ona połączyć linię nr 4 (Centralna Magistrala Kolejowa) z linią nr 61 (Kielce – Fosowskie). Przedsięwzięcie jest realizowane przy wykorzystaniu środków finansowych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego.

Dzięki realizowanej inwestycji zostanie powiększona gama kolejowych połączeń międzyregionalnych przykładowo do Łodzi bądź Warszawy. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez PKP Polskie Linie Kolejowe planowany czas trwania przejazdu pomiędzy Warszawą a Kielcami to 2 godziny 20 minut.

Widoczne są już pierwsze efekty prac budowlanych. Pracownicy położyli już kilometrowy odcinek nowego toru. Trwają również prace przy obiektach inżynieryjnych. Powstaje również wiadukt kolejowy, który ma zagwarantować sprawną komunikację drogową. Przedsięwzięcie jest realizowane przy uwzględnieniu czynników środowiskowych. W trosce o zwierzęta przewidziano budowę przepustów. Przebudowany ma zostać również most przebiegający nad rzeką Jeżówka. Do formowania nasypu, po którym będzie przebiegał tor, ma zostać wykorzystane aż 6500 wywrotek ziemi oraz około 9000 wywrotek specjalnego kruszywa.

Zgodnie z informacjami udostępnionymi przez PKP PLK dzięki budowie nowego toru, sieci trakcyjnej oraz przy wykorzystaniu specjalistycznych urządzeń do sterowania ruchem kolejowym pociągi pasażerskie będą mogły poruszać się tam z prędkością do 100 km/h. Natomiast pociągi towarowe będą mogły osiągać prędkość do 80 km/h. Zelektryfikowana łącznica będzie obsługiwała ruch dwukierunkowy.

Planowane otwarcie trasy ma nastąpić w drugiej połowie 2022 roku. Należy podkreślić, że ostateczny termin realizacji inwestycji został przedłużony ze względu na powiększenie zakresu prac projektowych oraz długotrwały proces pozyskiwania decyzji administracyjnych. Cała inwestycja ma pochłonąć 42,8 mln złotych, uwzględnić należy również środki finansowe z UE (36 mln złotych).

Autor: Damian Malesza

Może Ci się spodobać

1 komentarzy

Radosław Kowalczuk 3 grudnia 2021 - 13:39

Zaprezentowane na 1 zdjęciu wygrodzenia są niezgodne z kolejową instrukcją Id-18! Brak biało-czerwonego malowania dyskwalifikuje je do zabudowy. Po co w ogóle tworzyć takie instrukcje skoro nawet zarządca infrastruktury tego nie egzekwuje? Ciekawe co na to Urząd Transportu Kolejowego??

Odpowiedz

Zostaw komentarz